Kundtjänst

Vi rekommenderar att du i första hand kontaktar utsökningen via e-tjänsten eller telefontjänsten.

Kundtjänstens öppettider

  • Vår kundtjänst betjänar under tjänstetid kl. 8–16.15
  • E-tjänsten är öppen dygnet runt.

Via den riksomfattande telefontjänsten får du allmänna råd och anvisningar till exempel för att fylla i en utsökningsansökan eller beställa intyg.

Samtal till Utsökningsverkets kundtjänst spelas in automatiskt och kunden informeras om inspelningen i början av samtalet. Läs mer om inspelningen av samtalet från här.

Kontaktuppgifter till utmätningsman

Om du har anhängiga ärenden hos utsökningen och du har fått ett brev från utsökningen, hittar du kontaktuppgifterna till utmätningsmannen som sköter ditt ärende i brevet och i e-tjänsten.

Utsökningens verksamhetställen

Vid behov kan du också besöka utsökningens verksamhetsställen under deras öppettider. Vissa verksamhetsställen kan du besöka bara med tidsbokning. Vänligen kontrollera verksamhetsställenas öppettider och eventuella tidsbokningsuppgifter här.

Kontaktuppgifter i utsökningsärenden

Telefon: 029 56 58801

E-post: utsokning(at)om.fi

För att påskynda behandlingen av ditt utsökningsärende ange förutom ditt namn också din adress och födelsetid. I första hand rekommenderar vi att du skickar e-post till Utsökningsverket via sekretessbelagt meddelande (vänstra sidofältet, nedtill på mobilen).

Postadress: PB 1, 00067 Utsökningsverket

Besöksadresser

Avgift för begäran om information

En avgift kan tas ut för svaret på begäran om information från och med 1.9.2023. Läs mer om avgift för begäran om information.

Publicerad 25.8.2023